Razvojna agencija Srbije je raspisala JAVNI POZIV ZA UČEŠĆA U
PROGRAMU PODRŠKE PRIVREDNIM DRUŠTVIMA ZA PROMOCIJU IZVOZA 2022.
godine.
Bespovratna sredstva koja se odobravaju u skladu sa ovim Programom mogu
se dodeliti u vezi sa realizacijom projektnih aktivnosti usmerenih ka
ciljanim tržištima, odnosno mera intervencija koje se odnose na:
* Konsultantsku podršku za razvojnu strategiju pozicioniranja na
ciljano tržište
Pod ovom merom intervencije Korisniku se odobravaju bespovratna sredstva
za sprovođenje istraživanja tržišta koje mora obuhvatati analizu
celokupnog ciljanog tržišta, analizu konkurentnosti korisnika na
ciljanom tržištu, analizu konkurentnosti proizvodnog asortimana
korisnika na ciljanom tržištu, identifikaciju kriterijuma za
pozicioniranje na ciljanom tržištu kao i izbor strategije
pozicioniranja na ciljanom tržištu.
Za ovu meru intervencije sredstva će biti refundirana do 60% od
ukupne vrednosti opravdanih troškova istraživanja tržišta svih
zemalja u okviru ciljanog tržišta, a u iznosu koji ne može biti
veći od 2. 000.000,00 RSD.
* Konsultantsku podršku za aktivnosti izvoznog marketinga
Pod ovom merom intervencije Korisniku se odobravaju bespovratna sredstva
za sprovođenje sledećih aktivnosti:
* 2.1. izradu marketing plana koji podrazumeva identifikaciju
distributivnih kanala na ciljanom tržištu i uspostavljanje kontakta sa
distributerima kao i izradu plana brendiranja na ciljanom tržištu;
* 2.2. izrada dizajna i redizajna jednog ili više proizvoda,
pakovanja i ambalaže radi prilagođavanja zahtevima ciljanog tržišta,
u skladu sa marketing planom;
* 2.3. prilagođavanje web stranice online prodaji ili kupovina
nove platforme namenjena za elektronsku trgovinu koja je prilagođena
isključivo za potrebe Korisnika.
Za ovu meru intervencije sredstva će biti refundirana do 60% od
ukupne vrednosti opravdanih troškova istraživanja tržišta svih
zemalja u okviru ciljanog tržišta, a u iznosu koji ne može biti
veći od 2.000.000,00 RSD.
* Ulazak na ciljano tržište i unapređenje pozicije na istom
Pod ovom merom intervencije Korisniku se odobravaju bespovratna sredstva
za sticanje atesta, homolgacije, sertifikacije proizvoda i proizvodnih
procesa potrebnih za plasman proizvoda na ciljano tržište, ulistavanja
jednog ili više proizvoda u trgovinske lance na ciljano tržište i
ulistavavanja jednog ili više proizvoda na globalne onlajn prodavnice
(primera radi Amazon.com) ili specijalizovane online prodavnice za
ciljano tržište koje su priznate u međunarodnoj poslovnoj zajednici.
Za ovu meru intervencije sredstva će biti refundirana do 50% od
ukupne vrednosti opravdanih troškova, a u iznosu koji ne može biti
veći od 2.000.000,00 RSD.
* Konsultantsku podršku za unapređenje izvoznih sposobnosti
Pod ovom merom intervencije Korisniku se odobravaju bespovratna sredstva
radi sprovođenja jedne ili više obuka u cilju sticanje znanja u vezi
sa prodajom na inostranom tržištu / online prodajom, unapređenja
finansijskog upravljanja, pronalaženja optimalne kalkulacije cena
proizvoda i troškova izvoza i sticanja znanja u vezi sa pravnim /
carinskim / poreskim aspektima poslovanja na inostranom tržištu.
Za ovu meru intervencije sredstva će biti refundirana do 50% od
ukupne vrednosti opravdanih troškova, a u iznosu koji ne može biti
veći od 1.000.000,00 RSD.
* Samostalno Izlaganje na međunarodnim sajmovima i poslovnim
susretima
Pod ovom merom intervencije Korisniku se odobravaju bespovratna sredstva
za sprovođenje sledećih aktivnosti:
* 5.1. izlaganje na jednom ili više međunarodnih sajmova koji se
održavaju u inostranstvu, a iz predmetne oblasti od značaja za
promociju izvoza na ciljanom tržištu, što obuhvata troškove zakupa
prostora, izrade štanda, troškove pratećih usluga (usluge
snabdevanja strujom i vodom, usluge snabdevanja internetom, obavezna
upisnina ili kotizacija) i troškove transporta uzoraka;
* 5.2. poseta kupcu ili distributeru u okviru kompanijske misije, što
obuhvata naknadu za usluge posredovanja konsultanta radi identifikacije
potencijalnih kupaca ili distributera na ciljanom tržištu,
uspostavljanje kontakata sa potencijalnim kupcima ili distributerima,
kao i naknadu za pripremu Korisnika za B2B susrete sa potencijalnim
kupcima ili distributerima u okviru kompanijskih misija;
* 5.3. učešće na jednom ili više _on-line_ sajmova, vebinara
i događaja iz podržanih sektora od značaja za promociju izvoza na
ciljano tržište, što obuhvata troškove kotizacije ili participacije.
Za ovu meru intervencije sredstva će biti refundirana do 50% od ukupne
vrednosti opravdanih troškova, a u iznosu koji ne može biti veći
od 2. 000.000,00 RSD.
* Unapređenje proizvodnih sposobnosti
Pod ovom merom intervencije Korisniku se odobravaju bespovratna sredstva
za nabavku opreme koja obuhvata:
* 6.1. opremu u cilju usklađivanja kvaliteta proizvoda sa zahtevima
ciljanog tržišta;
* 6.2. opremu u cilju povećanja proizvodnog kapaciteta ili opremu za
optimizaciju i unapređenje proizvodnih procesa u skladu sa zahtevima
kupca sa kojim je već ugovorena saradnja.
Za ovu meru intervencije sredstva će biti refundirana do 40% od
ukupne vrednosti opravdanih troškova, a u iznosu koji ne može biti
veći od 5.000.000,00 RSD.
Konkurs je otvoren dana, 21.12.2022. i trajce 90 dana, odnosno do 21.
marta 2023. godine.
Vise informacija o uslovima ucesca na konkursu na linku RAS/a